Brug et Facebook bureau

12 February 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Der ligger et kæmpe potentiale i de sociale medier i forhold til at få fat i lige det segment af kunder, du gerne vil have fat i. I Danmark betyder det for mange primært Facebook, men Instagram er også ved at være en ret stor spiller. Samtidig er især det yngre publikum begyndt at benytte sig at andre sociale medier end Facebook. 

Du kan selv vælge at starte med at lave Facebook annoncering. Der er masser af materiale på internettet, der kan råde og vejlede dig og vise dig hvordan man gør. Du skal være forberedt på at det vil koste dig nogle lærepenge. Alternativt kan du få et Facebook bureau til at hjælpe dig. Fordelen ved at benytte et bureau er, at du allerede fra starten øger muligheden for at få annoncer der virker og få konverteringer allerede fra starten af. 

Start med at lægge en overordnet strategi

Det er en god ide at starte med at lægge en overordnet strategi for, hvad du vil opnå med dine annoncer. Der er flere muligheder og det er også muligt at have flere annoncer kørende på en gang. Det kan være at du gerne vil have mere trafik på din hjemmeside, ønsker at få flere til at abonnere på dit nyhedsbrev eller få øget kendskabet til et produkt eller til din virksomhed. Det er en god ide at have besluttet hvad en konvertering er værd for dig. En ny abonnement på dit nyhedsbrev er f.eks. mere værd, end hvis du blot vil have folk til at klikke på din annonce og blive ført til din hjemmeside. 

Inden du kører en annonce er det en god ide også at splitteste dine tekster. Det er muligt at teste 5 forskellige tekster på samme tid. Ved at teste kan du finde den tekst som dit segment reagere positivt på. 

More articles